Hur ska man kunna välja

Jag har lite ångest om framtiden alltså. Vilket val ärt bäst för mig, att dra ut i de okända eller sätta mig tillbaka och köpa nått sött litet hus här i trakterna? Får lite halvt panik. Om ett och ett halvt år är jag färdig sjuksköterska. Vart ska jag börja då? Ska jag försöka få jobb i Sthlm och flytta dit, till en lägenhet? Ska jag söka mig till nått helt nytt som Göteborg? Men då kommer jag så lågt bort från familj, som alltid ställer upp när man behöver hjälp. Som kan ta Tyson på kvällar om man vill gå på bio eller käka middag ute när inte hunddagiset är öppet. De finns de ingen som kan göra i Gbg. Eller nån annan del av Sverige. Ska jag jobba ihop massa pengar och dra på så många resor som möjligt innan man blir seriös och köper sig en bostad. Ska jag bara jobba som timvikarie eller ska jag skaffa heltidsjobb? När ska jag ha barn då? Vill inte ha de som 30åring och jag vill inte ha de innan jag levt? Så många frågetecken och val så man blir tokig. Ska jag dra iväg ett år till ett skit land och jobba som volontär? Men jag har hund och pojkvän så jag kan ju inte bara dra..... Aaaaah blir tokig. Vill jag få barn om jag har flyttat så långt ifrån familj? Ska mina föräldrar aldrig få träffa sitt barnbarn? Jag vill ha barn nu nu nu men då är de slut på allt spontant man vill göra. Ja jag kan väl säga att jag har panik. De skulle va så skönt att köpa ett fint hus, myspys. Nära familj som kan hjälpa när man behöver. Men jag vill inte bo här hela livet? Men flyttar man, står man ensam?. 
 
Jobbiga livsval! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0