5 av 10

Vi är inne på vecka 5 av 10! Efter den här veckan har jag tagit mig igenom halva skiten! Ännu en ledig dag! Och den spenderas framför datorn... De tar sån jävla tid att göra den uppgift som vi har nu. Man ska välja en patient man har på VFUn, skriva in alla info man behöver som sjukvårdspersonal. Välja ut 3 åtgärder som patienten behöver och sen ska man ha bra referenser till allt man skriver. De va så mycket enklare när man gick i grundskolan och gymnasiet. Bara lägga till en länk till en hemsida och sen va de klart! Nu är de bara stört vilka referenser man ska ha. Men de går framåt. Börjar komma en bra bit in i uppgiften.
 
Börjar få redig ångest över julklappar. Bara mammas och pappas som är klara. Men nästa helg är jag ledig och då ska jag ta mig ur de här rummet och åka ner på stan och se om jag kan hitta nått vettigt till nån mer iallafall. Sen är de inte långt kvar tills jag ska åka hem! Nu är de 12 dagar kvar bara. Woop! och sen är jag hemma 6 hela dagar innan jag ska tillbaka. Skönt som fan!
 
Nej nu ska jag väl ta mig i kragen och göra lite matlådor. Lite lax med couscos står på menyn. Sen imorrn ska en spännande vecka ta fart med förhoppningsvis många stick på patienterna! Jag ska börja med PVK sättning och prover. Så äntligen tar de lite fart. Äntligen börjar jag komma in lite i rutiner och så oxå. De kan jag lova tar sin tid. Förstår inte hur mycket de ska finnas i våra hjärnor när vi är färdigutbildade. Blir ju lite lätt skraj.. Sååå Elin Johansson, ta in allt du kan! 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0