14.11.19

Ja då sitter jag här och försöker få lite ordning och reda i mitt liv... 
Allt känns fortfarande kaos men de börjar ordna upp sig lite till för varje dag som går. Har fått schema för mina nästkommande 8 veckorspraktik så de känns jätteskönt! Då kan man planera lite hemfärder och så till jul osv! Är som tur är ledig över jul men sen jobbar jag nyår men de gör inget. Kan va spännande att se vad som händer och sker då på en avdelning med speciallite på kardiologi! (Hjärtavdelning). 
 
Här är Mora larasett! Litet och bra sjukhus! 
 
 
Idag har jag vart på dagkirurgin och hängt med personalen på anastesin! (Narkos). Så har kollar nedsövningar och sen har jag fått sitta med tidschemat och fyllt i alla siffror som kommer upp på skärmarna. Kan låta tråkigt men vilket jävla ansvar anasteripersonalen har. De är alltså dom som ska se till att patienten lever. Att bloder har tillräckligt med syre, att lungorna fungerar, att hjärtat slår fint och hur tryck ser ut. Och blir de nå krångel med luftvägarna så är de dom som kör all in! Så himla duktiga! Men har nog kommit fram till att narkossköterska kanske inte är den vidareutbildning jag ska göra direkt. Fick lite mer smak av operationssköterska när jag va på operation igår och titta. Imorrn blir de dagkirurgi igen men då ska jag hänga efter  operationssköterskan och va helt steril! Hoppas att jag inte gör bort mig. Då skulle han hugga kniven i mig sa han.. Ja men fint då. Mer jobb för honom bara haha. 
 
Har gjort veckans uppgift till skolan och ska snart fortsätta plugga in en massa frågor om akutvård tills på fredag då de blir ett slags förhör. Så sjukt många.. Men de ska nog gå bra. Tänk logiskt Elin! Sen har jag skickat mail hit och dit och planerat mina veckor med jobb, seminarier, tentor och hemfärder. Nu är de bara 2 dagar kvar innan de blir hemgång för mig över helgen! Ska hem och byta bil, så de ska bli väldigt skönt! Hoppas bara jag hinner bli frisk... Har dragit på mig nå skit i halsen igen och sen förkylning på de. Snor i hela hjärnan och inte kunde jag sova inatt heller. Ont i huvudet som vanligt. Men halsen. Fyfan... Infektion så de bara skriker om de. Tänkte sjukanmäla mig idag men hitta inga nummer så stoppa i mig lite läkemedel och tur va väl de för de va en mycket givande dag! Hoppas att de blir lika bra imorrn! Sista dagen på akutspåret. Bara skola på fredag för att avsluta den lilla kursen. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0